Herinrichting buitenruimte buurthuis

Een tijd geleden lanceerde het gemeentebestuur van Moerbeke het participatieplatform ‘Broed mee’. Intussen werd het derde project gelanceerd: de herinrichting van de buitenruimte van het buurthuis Kruisstraat.

“We zetten heel sterk in op participatie, bijvoorbeeld met participatie-avonden bij belangrijke projecten, maar sinds een aantal maanden ook met ons participatieplatform ‘Broed mee’”, zegt schepen voor participatie Sarah Poppe (Open Vld). Per project worden vooraf een aantal krijtlijnen vastgelegd waarbinnen feedback kan worden gegeven. Eerder werd via dit platform de heraanleg van de Anton van Wilderodetuin en het park in de Crevestraat aan de inwoners voorgelegd.

“Het buurthuis wordt heel intensief gebruikt voor allerlei activiteiten van Moerbeekse verenigingen en privéfeestjes”, weet schepen en overbuur Peter De Bock (Open Vld). “Het zal dus een meerwaarde zijn als de buitenruimte wordt heringericht tot een gezellige, groene en aantrekkelijke tuin.”

Het gemeentebestuur wil bovendien dat de buitenruimte een plaats kan zijn waar buurtbewoners rustig kunnen vertoeven en elkaar op een laagdrempelige manier kunnen ontmoeten. “Activiteitsbeleving is voor ons cruciaal in de (her)inrichting van publieke ruimte”, zegt schepen van openbare werken Koen Mertens (Open Vld). “We zijn nu vooral benieuwd naar de ideeën van de inwoners over de invulling van de overdekte buitenruimte.”

Op https://www.moerbeke.be/buitenruimte-buurthuis vind je het voorontwerp en wordt toegelicht welke principes al vastliggen en wat door de inwoners wordt bepaald. Je kan via dezelfde weg tot en met 18 december feedback op het ontwerp geven.

Meest recente berichten