Zwembad Koewacht

Moerbeke en Stekene gaan een internationale samenwerking aan met de gemeente Terneuzen. Samen stellen we zes jobstudenten aan ter ondersteuning van het gemeentelijk zwembad in Koewacht. Uit cijfers blijkt dat ongeveer 75% van de bezoekers uit Moerbeke of Stekene afkomstig zijn. Het zwembad is in de maanden juni tot augustus goed voor 15.000 bezoekers, waarvan 75% Belgen. Aangezien er drie jaar geleden nog fors werd geïnvesteerd, is een sluiting niet aan de orde. Het bad zit echter wel in de "knipperlichtzone". Het zwembad is anderzijds een duidelijke troef voor onze Moerbekenaren en dat willen we zo houden. Er is reeds een belangrijke besparing gebeurd dankzij de inzet van vrijwilligers - met dank aan dorpsraad Koewacht - , nu is het onze beurt om ons steentje bij te dragen. Samen met de gemeente Stekene engageren we ons om in totaal zes jobstudenten aan te stellen als redder tijdens de zomervakantie. In ruil worden de openingsuren afgestemd op de vakantieperiodes in België.