Moerbeke laat plan "Moerbeke 2050" opmaken

De oproep hiervoor werd gepubliceerd in het Publicatieblad van de Europese Unie op 8 juli 2017 en leverde 22 geldige kandidaten op.

Burgemeester De Caluwé: “We hebben in overleg met de Vlaamse Bouwmeester drie kandidaten weerhouden: Bureau Studio Paula Vigano uit Milaan, Tijdelijke vereniging LIST, LOLA landscape architects uit Rotterdam en Tijdelijke vereniging PLUS office architects, Voorland uit Gent.” Met die drie overgebleven kandidaten, wordt nu een tweede ronde georganiseerd. Een gunningscommissie (waarin ook een extern expert zetelt), jureert dan de verschillende kandidaten om uiteindelijk 1 kandidaat voor te stellen waarmee een overeenkomst wordt afgesloten.

“We staan nu voor deze tweede fase. De drie kandidaten worden nu uitgenodigd om een voorontwerp in te dienen op basis van een door het bestuur uitgewerkte projectdefinitie, die door een jury, samengesteld door de Vlaamse Bouwmeester waarvan één externe deskundige, wordt beoordeeld.”