Herstelling van voetpaden

Schepen Pierre De Bock: “CD&V weet dat er een plan is voor herstelling van de voetpaden, dus het is een beetje vreemd dat ze dit agendapunt op de gemeenteraad brengen. Ze weten ook dat het budget niet toelaat om ineens alle voetpaden tegelijk aan te pakken, maar dat dit gefaseerd moet en zal gebeuren.

Er werd intussen de opdracht gegeven aan het studiebureau om het dossier voor vernieuwing van de voetpaden in de Hospicestraat op te starten. Bij de start van de nieuwe legislatuur volgen nog andere straten. In totaal is er voor 700.000 EUR voorzien voor renovatie van voetpaden de komende jaren.”

Naast de Hospicestraat plant het gemeentebestuur de komende jaren nog de vernieuwing van de voetpaden in onder andere de bomenwijk en in de bloemenwijk.

Zoals eerder aangekondigd, zal er na het bouwverlof ook worden gestart met het vernieuwen van de asfaltlaag in de Opperstraat, Melkerijstraat, Terwestvaart, Collemansbrug, Dorpvaart, Moerhofstraat, Spelonckvaart en Korte Damstraat.