Gemeentebestuur keurt masterplan voor bouw van een nieuw sportcomplex goed

Studiebureau Lobelle heeft drie voorstellen uitgewerkt. De gemeenteraad diende nu te beslissen of er effectief wordt doorgegaan met de plannen voor een nieuwe sporthal en zo ja, met welke ontwerpvariant.

“De gemeente besliste nu om effectief door te gaan met de plannen voor een nieuwe sporthal. De huidige sporthal is niet meer te renoveren, waardoor er slechts twee opties waren: een nieuwe sporthal, of geen sporthal meer in de gemeente”, aldus schepen Poppe.

Er werd voor ‘variant 2’ gekozen. Dit ontwerp heeft heel wat troeven: • Het hoofdveld is goed georiënteerd op het gebouw • Er is een lange looppiste mogelijk die geen conflict vormt met het gemotoriseerde verkeer • Er komt een aparte toegang + ticketlokaal ten oosten van het gebouw • Er is een ruim inkomplein

“Bovendien heeft de cafetaria uitzicht op alle activiteiten op het terrein en ligt de inkom centraal aan het inkomplein en is deze duidelijk zichtbaar vanaf de toegangswegen”, besluit Poppe.

De uitbating van de nieuwe sportsite zal in handen zijn van Farys. Hiervoor zal de gemeente een jaarlijkse bijdrage moeten betalen, waarvan de inkomsten in mindering zullen worden gebracht.