Gemeente Moerbeke zal ook de komende jaren het leerlingenvervoer voor het gemeentelijk en vrij onderwijs organiseren aan ongewijzigde tarieven

Burgemeester Robby De Caluwé: “We hebben verschillende pistes onderzocht voor het leerlingenvervoer, zoals een samenwerking met het Gemeenschapsonderwijs. Dit was voor het Gemeenschapsonderwijs echter geen optie, waardoor we ofwel het leerlingenvervoer moesten afschaffen, ofwel een aanbesteding uitschrijven om ook dit aspect verder uit te besteden.”

Het gemeentebestuur koos dus voor de laatste piste en zal een busmaatschappij zoeken die ook het leerlingenvervoer zal organiseren, voor zowel de Gemeentelijke Basisschool De Vlinderdreef als voor de Vrije Basisschool De Palster.

Door de uitbesteding van het vervoer, dient ook het tarievenreglement te worden aangepast. Burgemeester Robby De Caluwé: “In het vroegere reglement werd voor de bepaling van de tarieven naar het uurloon van de buschauffeur verwezen. Aangezien het vervoer niet meer door een eigen chauffeur gebeurt, werd dit bedrag nu vervangen door een vast tarief per uur, dat gelijk is aan het vroegere uurloon. Alle andere tarieven blijven ongewijzigd volgens de eerdere beslissing. Dus ook de tarieven voor het leerlingenvervoer blijven ongewijzigd en dus gratis voor kleuters.”