Gebruik materiaal door verenigingen

Moerbeke Cultuur heeft niet alleen een nieuw logo, conform het nieuwe logo van de gemeente, ook wordt de Moerbekenaar gestimuleerd om cultureel actief te zijn. Geregeld lopen er tentoonstellingen in de bibliotheek of gaan er workshops door rond de meest uiteenlopende thema’s.

Om onze verenigingen hierbij te stimuleren kunnen zij één keer per jaar gratis gebruik maken van de vergaderzaal van de bib of van het buurthuis op de Kruisstraat. Daar wordt gretig op ingespeeld. Voor tentoonstellingen ligt er nu ook een voorstel op tafel om dit gratis recht toe te passen voor een niet-commerciële tentoonstelling. Dit zou gelden voor tien dagen (waaronder twee weekends) en één dag voor de opbouw en één dag om op te ruimen. Dit geldt voor de tentoonstellingsruimte van de bib. Uiteraard geldt dit voor alle Moerbeekse verenigingen.

Daarenboven kunnen verenigingen sinds kort ook gratis gebruik maken van gemeentelijk materiaal zoals nadarhekkens, watertank, enz…. Dit gratis gebruik is beperkt tot 150 euro per jaar. Hiermee kunnen onze verenigingen al heel wat doen.