Fusie creëert nieuwe toeristische kansen

De fusie tussen Moerbeke en Lokeren creëert nieuwe kansen, ook op vlak van toerisme. “Vorig jaar heb ik de toeristische dienst van Lokeren de plekjes met veel potentieel getoond”, zegt burgemeester Stijn Deschepper, ook bevoegd voor toerisme in Moerbeke. “Zij waren onder de indruk van de voor hen verborgen parels van onze gemeente en waren heel enthousiast om hiermee aan de slag te gaan.”

En het eerste resultaat is nu een feit: een nieuwe fietsroute doorheen beide gemeenten. Via de Hidden Treasures Fietsroute worden een hele reeks gekende en ongekende plekjes in de toekomstige fusiestad met elkaar verbonden. “54 kilometer bijkomend fietsplezier wordt zo gecreëerd in de twee gemeenten samen, onder andere via de gemeenschappelijke oude spoorwegbedding, maar ook via de Durme en de Moervaart”, aldus nog een tevreden burgemeester.

De fietsroute start op de Markt in Lokeren en trekt dan via Daknam en Eksaarde tot aan het domein Puyenbroeck in Wachtbeke. Via het fietspad langs de Moervaart keer je dan terug naar Moerbeke langs de Vapeurbrug, die herinnert aan het rijke industriële verleden van Moerbeke. Verderop passeren fietsers ook langs wielermuseum in Klein-Sinaai en stukje langs het natuurdomein Molsbroek. Uiteraard kan je ook starten in Moerbeke.

De Hidden Treasures Fietsroute is één van de zeven nieuwe routes van de routebox Natuurlijk verbonden. De box is vanaf 8 april onder andere beschikbaar in de Moerbeekse bibliotheek.

Foto door Dimitri Huysveld

Meest recente berichten