Editoriaal

Beste lezer,

Hier ligt de laatste Burgerkrant van het jaar voor u. Dat betekent dat we traditiegetrouw stilstaan bij wat voorbij is, en vooruit kijken naar wat zal komen. Zoals we bij het begin van de legislatuur aankondigden, zal er op 1 januari een wissel in de OCMW-raad worden doorgevoerd. Zowel Hugo Sterck als Eddy Van Neer zullen de OCMW-raad verlaten en vervangen worden door Ilse Bultinck en Inge Marquenie. Uiteraard wil ik Hugo en Eddy van harte danken voor hun jarenlange inzet ten voordele van het sociaal beleid in de gemeente. Van Inge en Ilse hoop ik op dezelfde inzet. Ons gemeentebestuur legt momenteel ook de laatste hand aan het budget voor 2016. Oorspronkelijk stond er in de meerjarenplanning op 2016 nog een lening van 1 miljoen euro ingeschreven, maar het ziet er naar uit dat door extra besparingen deze lening niet nodig zal zijn. En toch blijft er ruimte voor extra investeringen, zoals de bouw van een nieuwe gemeenteschool. Dit project begint intussen stilaan vorm te krijgen en wellicht kan volgend jaar eindelijk de eerste steen gelegd worden. Alvast heel veel leesplezier! Peter De Bock afdelingsvoorzitter