Editoriaal

Beste lezer,

Ik presenteer u met trots de nieuwste editie van onze burgerkrant met opnieuw heel wat nieuws over de realisaties van zowel gemeente- als OCMW-bestuur. Zo lees je in deze editie onder meer over de toekomst van de suikersite.

Dit terrein ligt al jaren te wachten op een herbestemming. Eindelijk is er nu in samenwerking met de provincie een masterplan opgesteld. Dit moet toelaten dat we in de toekomst kunnen wonen, werken en genieten aan de Moervaart. Het zal nog wel wat jaren duren vooraleer de plannen zijn uitgevoerd, maar de eerste belangrijke stap is alvast gezet. Nu wordt er werk gemaakt van een ruimtelijk uitvoeringsplan.

Binnen het OCMW wordt binnenkort niet alleen de eerste steen gelegd van de nieuwe assistentiewoningen. Ook op organisatorisch vlak werd één en ander aangepast. Na het pensioen van voormalig directeur Ivo Wilssens werd een samenwerking opgestart met het OCMW Lokeren om een overkoepelende directeur voor de drie rusthuizen aan te stellen. De aanwerving is ondertussen afgerond en dit moet onder andere zorgen voor efficiëntie- en financiële winsten.

En ook over de gemeente- en landsgrenzen verzetten we de bakens. Zo zullen Stekene en Moerbeke samen zes jobstudenten aanstellen als redder voor het zwembad op Koewacht in Terneuzen. Verder lees je ook meer over de plannen met de Boudelosite en een aanpassing aan het recyclagepark.

Met liberale groeten,

Peter De Bock afdelingsvoorzitter