Bouwaanvraag langeafstandsfietspad Wachtebeke-Moerbeke ingediend

Dit fietspad komt op de oude spoorwegbedding (Lijn 77) waar vroeger de bietentreinen reden. Sinds lang zijn andere oude spoorlijnen in Moerbeke al omgevormd tot veilige en aangename fietspaden, onder meer richting Lokeren en richting Stekene.

Het nieuwe traject heeft een afstand van meer dan 3 kilometer en wordt volledig gefinancierd door de provincie. Enkel de verlichting moet voor 20 % door de gemeente worden betaald. Wat betreft deze verlichting werd trouwens gedurende lange tijd door gemeente en provincie overleg gepleegd met het Agentschap Natuur en Bos, die liever geen verlichting langs het traject door natuurgebied zag. Omwille van de veiligheid besliste het bestuur echter om toch die verlichting te voorzien.

Het fietspad zal in de loop van volgend jaar worden ingefietst. Het zal een nieuwe bijkomende troef zijn voor het (fiets)toerisme in onze gemeente. Nadat de waarborgperiode is afgelopen, zal de gemeente Moerbeke eigenaar worden van het fietspad.