Beleidsplan 2020-2025: investeren en schulden afbouwen.

Op de gemeenteraad van 28 januari stelt het gemeentebestuur haar beleidsplan voor 2020-2025 voor. We voorzien 5,5 miljoen euro investeringen, voor 10% van die investeringen rekenen we op subsidies. De ontwikkeling van de sportsite valt niet onder dit bedrag. Omdat de sportsite door Farys wordt uitgebaat, vallen deze kosten onder exploitatie. Zoals bekend, maakt de gemeente een masterplan op. Dit masterplan bepaalt de grote lijnen voor toekomstige ontwikkelingen op vlak van ruimte en mobiliteit. We voorzien al budgetten om eerste stappen te zetten naar dit masterplan, om enkele quick wins te realiseren. Ook op vlak van sociaal beleid staat heel wat op het programma. Naast het bestaande beleid, willen we deze legislatuur ook extra inzetten op armoedebestrijding. Voor ons is het belangrijk dat iedereen gelijke kansen krijgt, naast gelijke plichten. Daarnaast willen we de schulden doen dalen met 25%, zonder de belastingen te verhogen en ondanks een investeringsbeleid.